martedì 5 giugno 2007

MartaSuiTubi@CircoloDegliArtisti

Mag 1 2007, 6:10



Lun 30 Apr – Marta sui TubiMarta sui Tubi
Devo essere sincero. Il concerto di gennaio dei marta non mi era per niente piaciuto. E' stato il mio secondo loro, ed il paragone col primo è stato mortificante.
Sarà stato il loro presentarsi sul palco tutti con la matita sugli occhi (si ok era una provocazione? non lo era? cmq erano ridicoli) mi è sembrato piuttosto banale. Sarà che loro erano oggettivamente molto stanchi o malati (l'impressione era quella), poco ispirati, non particolarmente coinvolgenti. La paura che non avessero più un cazzo da dirmi fortunatamente era stata in parte smentita dall'inedito molto bello. E questo gli ha meritato i 5 euro miei e dei miei amici di stasera.

Fortunatamente sono stato piacevolmente smentito.
Il concerto di stasera è stato davvero un ottimo concerto. Da tanti punti di vista.
In primis i pezzi, tutti, hanno guadagnato tantissimo dall'esperienza live. La voce molto più sicura sia sulle parti diciamo "normali" (ovvero le stesse linee dei dischi) sia soprattutto sulle miliardi di varianti aggiunte che finalmente da semplice curiosità (alcune volte anche fastidiosa) sono diventate un valore aggiunto. Soprattutto alla luce che in più di un'occasione (come in L'amaro amore) sembrava di avere davanti una sorta di Mike Patton nostrano per l'idee e le capacità di realizzarle senza incertezze.

La batteria ora è molto più presente. Le tessiture ritmiche pulite e precise. Non più quindi un aggiunta al duo iniziale ma elemento che risulta fondamentale per il loro suono. L'impressione che ho avuto è che il tutto sia diventato molto più sperimentale con il suonare live.

Il muro sonoro creato poi dalla chitarra era impressionante. Il fatto che Carmelo sia un chitarrista eccezionale era assodato, ma stasera ha dato il meglio di se alternando ritmica e melodia, rumore e precisione in maniera perfetta. C'è poco altro da aggiungere.

La scaletta è stata buona, ulteriore evuluzione di questo lunghissimo tour che ormai dura da più di un anno. Apertura tosta come al solito con Perchè Non Pesi Niente e Cenere per far entrare loro ed il pubblico rapidamente nel concerto.
Un pezzo nuovo davvero interessante a fare coppia con l'altro presentato l'altra volta, fa ben sperare per il loro possibile futuro album. Una cover di PlayWhere Is My Mind? in perfetto bilico tra rispetto dell'originale e apporto personale.
Il tutto per circa un'oretta dopo la quale, uscita di rito, e poi bis con una notevole versione di L'equilibrista. Se non fosse per la solita , banalissima e scontata Post in chiusura sarebbe stato un concerto memorabile.

Menomale che almeno la matita se la sò risparmiata stavolta.




ps.
Sfrutto questo spazio per esprimere il fastidio che provo per vedere questa canzone (post) tanto amata e sopravvalutata da troppa troppa gente.

Primo. Strutturalmente e musicalmente è il peggior pezzo composto dal gruppo. Di una ripetitività sconcertante. Ok facciamo il pezzo noise, ma non tutto uguale. Cazzo è il modo più banale che esiste per rendere l'ossessività in musica. "Ripetete la stessa cosa fino alla nausea".
Su che palle. Ok ha una atmosfera fumosa, ma davvero solo quello. Paragonatelo con l'altro pezzo simile per atteggiamento (l'amaro amore) e di post non resterà nulla...

...A no c'è il testo...che culo.

"Io non ho sentimenti SOLO sensazioni" che ipocrisia.
Quel "solo" che rende tutto il senso della canzone "solo" un pezzo di uno che sta rosicando da una parte e si lecca le ferite facendo finta di essere quello figo insensibile e/o istintivo che piscia sopra a quello in cui inrealtà sta ancora dentro fino al collo. Ma cazzo. Ok che lo fa un sacco di gente, ma è una di quelle cose che mortificano l'essere umano. Mi turba davver il bisogno della gente di sentirsi dire cose del genere da una canzone. Ecco da sto punto di vista mi ha dato lo stesso fastidio provato per "tutti giù per terra". Walter Verra in quel film non è un antieroe, è solo un coglione dall'inizio alla fine del film.
Idem l'essere umano che esce fuori da "post".

Si perchè poi una persona di questo tipo (VERAMENTE insensibile o VERAMENTE istintiva o entrambe) non direbbe mai "solo sensazioni", perchè lui/lei non paragonerebbe mai due cose che sono separate (la distinzione dei due è alla base del testo, in teoria). Dire "solo" in questo contesto vuol dire "non ammetto che quello che provo sono sentimenti (e quindi legami) e quindi li declasso, tiè così impari brutta stronza/o".

Su dai ammettiamolo, post è una canzone da pipparoli.

118 commenti:

Anonimo ha detto...

La ringrazio per intiresnuyu iformatsiyu

Anonimo ha detto...

Sono sicura.
Post può sembrare banale? Può. Ma scaglio una lancia. Pensi quel "solo" sia limitativo? Forse si basa su un problema di fondo: sentimenti che durano nel tempo, qualcuno non ne ha. No, non lunaticità, impossibilità di trovare un'ancora. Non sapersi legare a nulla. Odiare quei fili un giorno si, il giorno dopo amarli. Scioglierli e legarli continuamente. Alla fine ti sentirai sempre e comunque slegato da tutto, non credi? Non appartieni. Nulla ti appartiene. Non hai sentimenti? il concetto è che ogni sentimento è troppo breve per essere considerato tale. E non si parla di rapporti a due, ma di tutti i rapporti e di tutti quei stramaledettissimi fili che ti trovi addosso quando ti svegli la mattina.
Perciò imbastiamo strati su strati di necessità. Appassioniamoci ad una sigaretta, sentiamo quelle articolazioni muoversi nell'afa di una notte nuda. Perchè le emozioni è ancora possibile viverle, anche se saranno sempre maledettamente brevi, ogni andata è un ritorno. Non lo senti tuo, la canzone non ti piace. Legittimo. Mi andava di dire la mia.
E a me masturbarmi non piace.

Anonimo ha detto...

buy diazepam diazepam lorazepam alcohol withdrawal - order diazepam no prescription

Anonimo ha detto...

buy zolpidem zolpidem generic picture of pill - zolpidem side effects mayo clinic

Anonimo ha detto...

alprazolam online order xanax pakistan - how to buy xanax online forum

Anonimo ha detto...

alprazolam no prescription xanax effects memory - xanax pills called bars

Anonimo ha detto...

generic diazepam diazepam 10 mg para que sirve - buy valium online usa legally

Anonimo ha detto...

ativan anxiety ativan snorting - ativan 1 mg vs xanax 1mg

Anonimo ha detto...

diazepam 10mg buy diazepam diazepam dosage - buy diazepam usa next day delivery

Anonimo ha detto...

xanax online xanax yellow bar r039 - z bars legal xanax

Anonimo ha detto...

ativan anxiety ativan no prescription overnight delivery - ativan withdrawal dreams

Anonimo ha detto...

cheap soma online generic soma pill - carisoprodol overdose limit

Anonimo ha detto...

cheap zolpidem how to purchase ambien online - ambien side effects nausea

Anonimo ha detto...

buy soma online qualitest generic soma - where to buy aura soma bottles

Anonimo ha detto...

l9g0aod7 http://www.isotretinoin4health.net/#isotretinoin-no-prescription - accutane price accutane without prescription

Anonimo ha detto...

buy valium online valium side effects pregnancy - online pharmacy valium no prescription

Anonimo ha detto...

c4ks84bd http://www.cheapisotretinoinforless.net/#accutane-online - accutane online accutane pills

Anonimo ha detto...

xn7bl2d5 http://www.cheapisotretinoinforless.net/#accutane-cost - buy isotretinoin accutane buy isotretinoin online

Anonimo ha detto...

not9js6f http://www.thepromise1073.com/#buy-finasteride-online - buy finasteride online buy finasteride online no prescription

Anonimo ha detto...

not9js6f http://www.thepromise1073.com/#generic-propecia-5mg - generic propecia 5mg generic propecia online

Anonimo ha detto...

qb74kf95j http://www.ismamerica.com/#buy-rimonabant - buy rimonabant buy rimonabant online

Anonimo ha detto...

Purchase low cost Soma Carisoprodol at one of reputable online pharmacy! Soma cost. Soma is also used to treat many musculoskeletal conditions, as indicated by a prescribing doctor. http://www.sydneyhomos.com/ - cheap soma online If the medication is used for long periods the patient may experience withdrawal symptoms that can be worse than the original injury in terms of pain and discomfort. This powerful prescription medication can be taken safely for short periods of time by most people for the treatment of pain associated with muscles.

Anonimo ha detto...

I would take a tablet only when I felt like I was feeling vulnerable like at a funeral or something and at times when I would feel trapped or alone and didn’t know what to do. I would take a tablet only when I felt like I was feeling vulnerable like at a funeral or something and at times when I would feel trapped or alone and didn’t know what to do. [url=http://www.diazepamcheapest.com/]buy diazepam no prescription[/url] I felt soooooooo much better after taking it in a matter of minutes always. Anyway valium really worked for my troubles I have nothing negative to say about it.

Anonimo ha detto...

Patients should take phentermine on an empty stomach a half-hour before a meal in order to get the most benefit. Order Phentermine at very competitive price. http://www.phentermine37-5.com/ - purchase phentermine online Phentermine Pregnant women and nursing mothers should not use phentermine, and patients should tell their doctor about all other medical conditions as well as other medicines and supplements. If the medication is given as an extended-release tablet, it should not be chewed or crushed.

Anonimo ha detto...

Typically it is used to treat breast cancer that has made its way to other locations on the body. [url=http://www.uegmusic.com/]cheap nolvadex 20mg[/url] generic Nolvadex Take Nolvadex with a tall glass of water or another beverage that does not contain any alcohol.

Anonimo ha detto...

Purchase low cost Topamax (Topiramate) at low price. It is currently under clinical trials to determine if it is useful in treating posttraumatic stress disorder. http://www.jordanbrewers.com/ - topiramate 25mg Topamax is also indicated in the treatment of bipolar disorder, though it is usually paired with antidepressants. Discount Topamax online pharmacy.

Anonimo ha detto...

This form of depression is usually a complication of chemicals in the brain. Order low cost Zoloft Sertraline medication at one of trusted online pharmacy! Generic Zoloft price. [url=http://thomlynchblog.com/]zoloft no prescription[/url] Zoloft is like all medications in that it can cause unwanted side effects. Zoloft is like all medications in that it can cause unwanted side effects.

Anonimo ha detto...

Many patients will require a second course, spaced about two months apart, for the best long term outcome. It can be used to treat some of the most painful and scarring acne problems. http://zoomfishing.com/ - buy isotretinoin Other side effects include inability to wear contact lenses, headaches, thinning of the skin, hair thinning, back pain, and raised blood glucose levels. Dermatologists will determine which types of acne will be most responsive to this medication.

Anonimo ha detto...

l3m7n8s63h http://www.cheapativansales.net/#generic-lorazepam - generic lorazepam lorazepam cost

Anonimo ha detto...

l8d92h4b http://www.ssi4less.com/#generic-plavix-no-prescription - generic plavix no prescription order plavix

Anonimo ha detto...

UnopsAsyncnon xanax cost - cheap xanax online http://www.xanaxcheaponline.net/#cheap-xanax-online

Anonimo ha detto...

Blogger: La voce del fuoco - Posta un commento cheap soma online no prescription - generic soma for sale http://www.emprendiendoideas.com/#generic-soma-for-sale

Anonimo ha detto...

Blogger: La voce del fuoco - Posta un commento order lorazepam - purchase ativan http://www.ativanonlineoffer.com/#purchase-ativan

Anonimo ha detto...

Blogger: La voce del fuoco - Posta un commento buy generic soma online no prescription - generic soma no prescription http://www.emprendiendoideas.com/#generic-soma-no-prescription

Anonimo ha detto...

Blogger: La voce del fuoco - Posta un commento prednisone no prescription - prednisone online http://www.ourdailybreadmarket.net/#prednisone-online

Anonimo ha detto...

Blogger: La voce del fuoco - Posta un commento buy ativan online no prescription - lorazepam online no prescription http://www.ativanonlineoffer.com/#lorazepam-online-no-prescription

Anonimo ha detto...

Blogger: La voce del fuoco - Posta un commento buy lorazepam - lorazepam online http://www.ativanonlineoffer.com/#lorazepam-online

Anonimo ha detto...

Blogger: La voce del fuoco - Posta un commento carisoprodol online no prescription - carisoprodol 350 mg http://www.emprendiendoideas.com/#carisoprodol-350-mg

Anonimo ha detto...

Blogger: La voce del fuoco - Posta un commento soma without rx - buy soma online without rx http://www.emprendiendoideas.com/#buy-soma-online-without-rx

Anonimo ha detto...

Blogger: La voce del fuoco - Posta un commento cheap acomplia diet pills - acomplia pills http://www.a6soft.com/#acomplia-pills

Anonimo ha detto...

inserieideoge buy lorazepam online - ativan for sale http://www.lorazepamonlinesales.com/

Anonimo ha detto...

Blogger: La voce del fuoco - Posta un commento order acomplia online - acomplia no prescription http://www.a6soft.com/#acomplia-no-prescription

Anonimo ha detto...

Blogger: La voce del fuoco - Posta un commento ativan drug - purchase ativan online http://www.ativanonlineoffer.com/#purchase-ativan-online

Anonimo ha detto...

Blogger: La voce del fuoco - Posta un commento cheap ventolin online - generic ventolin online http://www.ventolinforsaleonline.com/#generic-ventolin-online

Anonimo ha detto...

Hi, MoxoredapeTox strattera online no prescription - strattera no prescription http://www.lasmaracasonline.com/#strattera-no-prescription

Anonimo ha detto...

Northreach Internal Medicine buy prednisone online - buy prednisolone http://www.prednisone4sale.com/#buy-prednisolone

Anonimo ha detto...

Antiarrhythmic Drugs Classifications order prednisone - order prednisone online http://www.prednisone4sale.com/#order-prednisone-online

Anonimo ha detto...

Homoeo Drugs buy acomplia online - buy acomplia http://www.buydiscountedisotretinoin.net/#buy-acomplia

Anonimo ha detto...

Hello, buy generic accutane online - order accutane http://www.josoclasolucio.com/#buy-isotretinoin

Anonimo ha detto...

Hello, lipitor without rx - price of generic lipitor http://www.costoflipitoronline.net/#price-of-generic-lipitor

Anonimo ha detto...

advitleva propecia without prescription - buy finasteride online no prescription http://www.bestpricefinasteride.com/

Anonimo ha detto...

advitleva seroquel quetiapine - seroquel cost http://www.seroqueldiscounts.com/

Anonimo ha detto...

Mound Of Pills purchase topamax online - discount topamax http://www.topamaxforless.com/

Anonimo ha detto...

Drug Statistics Mt Pleasant Iowa topamax for sale - topamax price http://www.topamaxdiscount.com/

Anonimo ha detto...

dalsCleax cheap strattera no prescription - cheap atomoxetine http://www.stratterabestprice.com/#cheap-atomoxetine

Anonimo ha detto...

Specialty Training Sports Medicine buy topiramate online - generic topamax http://www.topamaxdiscount.com/

Anonimo ha detto...

Staphylococcus Drug Sensitivity topiramate 25mg - order topamax online http://www.topamaxforless.com/

Anonimo ha detto...

Diamond Drug Indiana Pa topamax medication - where to buy topamax http://www.topamaxbetterprice.com/

Anonimo ha detto...

Drug Impairment Detection buy topamax - buy topamax online http://www.topamaxbetterprice.com/

Anonimo ha detto...

dalsCleax buy furosemide online no prescription - lasix medication http://www.lasixonlinesale.com/#lasix-medication

Anonimo ha detto...

Dry Mouth Medicine modafinil price - buy modafinil without prescription http://www.bearmania.net/, [url=http://www.bearmania.net/]provigil without prescription [/url]

Anonimo ha detto...

Prescription Drug Information Online cheap provigil online - modafinil cost http://www.inthedetailsblog.com/, [url=http://www.inthedetailsblog.com/]provigil for sale online [/url]

Anonimo ha detto...

Prescrption Drugs soma 350 mg - buy soma online http://www.jspropertiesllc.com/, [url=http://www.jspropertiesllc.com/]soma online [/url]

Anonimo ha detto...

Homeopathic System Of Medicine buy meridia diet pills - meridia weight loss http://www.meridiaonlineorder.net/#meridia-weight-loss , [url=http://www.meridiaonlineorder.net/#meridia-sale ]meridia sale [/url]

Anonimo ha detto...

Song About Drugs sibutramine without prescription - buy reductil http://www.meridiaonlineorder.net/#buy-reductil , [url=http://www.meridiaonlineorder.net/#buy-meridia-without-prescription ]buy meridia without prescription [/url]

Anonimo ha detto...

Drug Use In Britain cheap reductil - reductil for sale http://www.meridiaonlineorder.net/#reductil-for-sale , [url=http://www.meridiaonlineorder.net/#buy-reductil-online-no-prescription ]buy reductil online no prescription [/url]

Anonimo ha detto...

2, finasteride price - generic propecia http://www.wheretobuymedsonline.com/propecia/], [url=http://www.wheretobuymedsonline.com/propecia/]finasteride cost [/url]

Anonimo ha detto...

2, zolpidem price - generic ambien online http://www.opensourcewcms.com/#generic-ambien-online , [url=http://www.opensourcewcms.com/#zolpidem-without-prescription ]zolpidem without prescription [/url]

Anonimo ha detto...

2, cheap propecia online - propecia online no prescription http://www.propeciagenericforsale.com/#order-propecia , [url=http://www.propeciagenericforsale.com/#buy-propecia-without-prescription ]buy finasteride no prescription [/url]

Anonimo ha detto...

2, cheap stendra online - generic stendra online http://www.stendraonlinecost.com/#generic-stendra-online , [url=http://www.stendraonlinecost.com/#avanafil-online ]avanafil online [/url]

Anonimo ha detto...

2, buy stendra online no prescription - purchase stendra online http://www.stendraonlinecost.com/#purchase-stendra-online , [url=http://www.stendraonlinecost.com/#stendra-online-pharmacy ]stendra online pharmacy [/url]

Anonimo ha detto...

t, buy vardenafil online - buy vardenafil http://www.levitrapillsforsale.net/#buy-vardenafil , [url=http://www.levitrapillsforsale.net/#levitra-10mg ]levitra 10mg [/url]

Anonimo ha detto...

t, levitra medication - generic vardenafil online http://www.levitrapillsforsale.net/#generic-vardenafil-online , [url=http://www.levitrapillsforsale.net/#vardenafil-best-price ]vardenafil best price [/url]

Anonimo ha detto...

tfv [url=http://www.clomidonlinediscount.net/#clomid-medication ]order clomid no prescription [/url] - buy clomid 100mg - clomid for sale http://www.clomidonlinediscount.net/#buy-clomiphene-online-no-prescription ,

Anonimo ha detto...

tfv order clomiphene - order clomid no prescription http://www.clomidonlinediscount.net/#cheap-clomiphene, [url=http://www.clomidonlinediscount.net/#cheap-clomiphene]buy clomid 100mg [/url]

Anonimo ha detto...

tni generic atorvastatin - purchase lipitor http://www.lipitordiscountonline.net/#lipitor-medication, [url=http://www.lipitordiscountonline.net/#lipitor-medication]buy generic lipitor online [/url]

Anonimo ha detto...

tmd order prozac - prozac online no prescription http://www.prozacbuynow.net/#buy-fluoxetine, [url=http://www.prozacbuynow.net/#buy-fluoxetine]fluoxetine online [/url]

Anonimo ha detto...

tmd lipitor 20 mg - atorvastatin online http://www.lipitordiscountonline.net/#order-lipitor, [url=http://www.lipitordiscountonline.net/#order-lipitor]lipitor without rx [/url]

Anonimo ha detto...

tby buy lasix online without prescription - order furosemide http://www.lasixforsaleonline.net/#order-furosemide , [url=http://www.lasixforsaleonline.net/#cheap-lasix-without-prescription ]cheap lasix without prescription [/url]

Anonimo ha detto...

tby cost of lasix - cheap lasix http://www.lasixforsaleonline.net/#cheap-lasix , [url=http://www.lasixforsaleonline.net/#lasix-online-no-prescription ]lasix online no prescription [/url]

Anonimo ha detto...

Hello, buy cheap ativan online - generic ativan http://paniedemou.com/#generic-ativan , [url=http://paniedemou.com/#buy-ativan-online-without-prescription ]buy ativan online without prescription [/url]

Anonimo ha detto...

Hello, clonazepam price - buy klonopin http://imgzy.com/#buy-klonopin , [url=http://imgzy.com/#buy-clonazepam-online ]buy clonazepam online [/url]

Anonimo ha detto...


4 Cymbalta Generic - generic cymbalta cost http://www.cymbaltaduloxetineorder.net/#order-cymbalta, [url=http://www.cymbaltaduloxetineorder.net/#cymbalta-generic]Buy Duloxetine[/url]

Anonimo ha detto...

6, generic klonopin online - klonopin without prescription http://www.klonopinonlinediscount.com/#order-klonopin-online, [url=http://www.klonopinonlinediscount.com/#klonopin-without-prescription]buy cheap klonopin[/url]

Anonimo ha detto...

6, order klonopin - clonazepam for sale http://www.klonopinonlinediscount.com/#order-klonopin-online, [url=http://www.klonopinonlinediscount.com/#order-klonopin]generic klonopin online[/url]

Anonimo ha detto...

ooo!!! Topamax Cost - topiramate online no prescription http://www.topamaxbestonline.net/#buy-topamax, [url=http://www.topamaxbestonline.net/#buy-topamax]Buy Topamax[/url]

Anonimo ha detto...

ooo!!! Topamax Online - topiramate 25mg http://www.cheaptopamaxorder.net/#cheap-topamax, [url=http://www.cheaptopamaxorder.net/#cheap-topamax]Buy Topiramate[/url]

Anonimo ha detto...

ooo!!! Buy Topamax - cheap topamax no prescription http://www.topamaxbestonline.net/#order-topamax, [url=http://www.topamaxbestonline.net/#order-topamax]Order Topamax[/url]

Anonimo ha detto...

ooo!!! Topamax No Prescription - topamax without prescription http://www.cheaptopamaxorder.net/#topamax-online, [url=http://www.cheaptopamaxorder.net/#topamax-online]Topamax Online[/url]

Anonimo ha detto...

ooo!!! Cheap Topamax - order topamax online no prescription http://www.cheaptopamaxorder.net/#topamax-for-sale, [url=http://www.cheaptopamaxorder.net/#topamax-for-sale]Cheap Topamax[/url]

Anonimo ha detto...

2013 cheap wellbutrin - zyban cost http://www.wellbutrinforsaleonline.net/#order-zyban, [url=http://www.wellbutrinforsaleonline.net/#wellbutrin-online]buy bupropion[/url]

Anonimo ha detto...

2013 prednisolone without prescription - buy prednisone http://www.prednisoneonlinerx.net/index.html, [url=http://www.prednisoneonlinerx.net/index.html]buy prednisone online [/url]

Anonimo ha detto...

2, reductil sale - buy sibutramine online no prescription http://www.meridiaforyourdiet.net/#buy-meridia, [url=http://www.meridiaforyourdiet.net/#buy-meridia]cheap sibutramine[/url]

Anonimo ha detto...

g, order valium - buy valium online without prescription http://www.diazepamhowtopurchase.com/#buy-valium-online-without-prescription , [url=http://www.diazepamhowtopurchase.com/#buy-diazepam-no-prescription ]buy diazepam no prescription [/url]

Anonimo ha detto...

ny, imitrex without rx - buy generic imitrex http://itrafficgeneration.com/#buy-generic-imitrex , [url=http://itrafficgeneration.com/#imitrex-online-pharmacy ]imitrex online pharmacy [/url]

Anonimo ha detto...

ny, purchase accutane online - isotretinoin online pharmacy http://www.freeyogablog.com/#isotretinoin-online-pharmacy , [url=http://www.freeyogablog.com/#isotretinoin-pills ]isotretinoin pills [/url]

Anonimo ha detto...

ny, Buy Assignments - http://www.onlinewritinghelp101.com/#assignment-solution, [url=http://www.onlinewritinghelp101.com/#assignment-solution]Buy Assignments[/url]

Anonimo ha detto...

4, generic strattera atomoxetine - buy cheap strattera http://www.stratterafastonline.net/, [url=http://www.stratterafastonline.net/]price of strattera [/url]

Anonimo ha detto...

3, [url=http://www.lunestabenefits.net/] Buy Lunesta [/url] - Order Eszopiclone - lunesta mg http://www.lunestabenefits.net/.

Anonimo ha detto...

3, cheap effexor online - buy effexor without prescription http://www.effexorbenefits.net/, [url=http://www.effexorbenefits.net/]effexor pills [/url]

Anonimo ha detto...

2, [url=http://www.cymbaltarxonline.net/]Cheap Cymbalta[/url] - Generic Cymbalta - purchase cymbalta no prescription http://www.cymbaltarxonline.net/.

Anonimo ha detto...

Hi, purchase lorazepam - buy cheap ativan http://indiarss.net/, [url=http://indiarss.net/]where can i buy ativan online [/url]

Anonimo ha detto...

Li, accutane for sale - accutane for sale http://www.isotretinoinrxonline.net/, [url=http://www.isotretinoinrxonline.net/]accutane online[/url]

Anonimo ha detto...

Hi, prozac cost - prozac medication http://www.hawtalta.com/, [url=http://www.hawtalta.com/]prozac cost[/url]

Anonimo ha detto...

4, Accutane Online - purchase accutane http://www.benefitsofisotretinoin.net/, [url=http://www.benefitsofisotretinoin.net/]Cheap Accutane[/url]

Anonimo ha detto...

4, Price of Lamisil - lamisil for sale http://www.lamisilfast24.net/, [url=http://www.lamisilfast24.net/] Cheap Lamisil [/url]

Anonimo ha detto...

4, Cheap Lamisil - buy lamisil without prescription http://www.lamisilfast24.net/, [url=http://www.lamisilfast24.net/] Buy Lamisil [/url]

Anonimo ha detto...

4, Accutane Online - cheap isotretinoin http://www.benefitsofisotretinoin.net/, [url=http://www.benefitsofisotretinoin.net/]Order Accutane Online[/url]

Anonimo ha detto...

2, [url=http://www.elainelok.com/]Cheap Accutane[/url] - Cheap Accutane - cheap generic accutane http://www.elainelok.com/ .

Anonimo ha detto...

6, [url=http://www.cheapzoloftrx.net/]zoloft price [/url] - discount zoloft - sertraline online http://www.cheapzoloftrx.net/.

Anonimo ha detto...

6, [url=http://www.cheapzoloftrx.net/] Generic Zoloft [/url] - Zoloft Cost - zoloft no prescription medication http://www.cheapzoloftrx.net/ .

Anonimo ha detto...

5, [url=http://www.nexiumpricewatch.net/] Nexium Price [/url] - Esomeprazole Online - nexium sale http://www.nexiumpricewatch.net/ .

Anonimo ha detto...

6, [url=http://www.stratterarxcoupon.net/]generic strattera atomoxetine [/url] - buy cheap strattera - price of strattera http://www.stratterarxcoupon.net/.

Anonimo ha detto...

11, [url=http://piluladodiaseguinte.net/]Generic Imitrex[/url] - Sumatriptan Online - buy imitrex online no prescription http://piluladodiaseguinte.net/ .

Anonimo ha detto...

11, [url=http://www.installandenjoy.com/]Zyban Pharmacy[/url] - Wellbutrin Price - zyban no prescription http://www.installandenjoy.com/

Anonimo ha detto...

14, [url=http://topbookmarksonline.com/]Klonopin Price[/url] - Klonopin Price - buy klonopin http://topbookmarksonline.com/

Anonimo ha detto...

14, [url=http://www.autobankla.com/]Order Effexor [/url] - Buy Effexor - buy venlafaxine without prescription http://www.autobankla.com/ .

Anonimo ha detto...

17, [url=http://20ek.com/]Buy Topamax [/url] - Topiramate Without Prescription - topiramate weight loss http://20ek.com/ .